Nyt initiativ fra Avisredaktionen:

Kombiner pressemeddelelsen med et pressesite

 

”Når virksomheder udsender pressemeddelelser, udnytter de slet ikke de muligheder for markedsføring, som nettet og især søgemaskinerne byder på. Derfor har vi siden årsskiftet, i tilgift til pressemeddelelsen, tilbudt vores kunder, hvad vi kalder et pressesite.”

 

Ordene er Robert Littauers. Han er direktør for Avisredaktionen, der siden 1987 har skrevet og udsendt målbare pressemeddelelser for virksomheder. Skrevet sådan, at de er klar til tryk.

 

Med målbare menes der, at Avisredaktionen holder øje med i hvilke medier pressemeddelelsen dukker op, og udarbejder en publicitetsrapport med presseklip til kunden. Robert Littauer forklarer Avisredaktionens nye initiativ på følgende måde:

 

Journalister på Google

”Når journalister skal skrive en historie, bruger de ofte Google til at søge oplysninger om det emne, de skal skrive om. Så det gælder om at have et klart og overskueligt site, der dukker op øverst i søgeresultaterne, når en journalist søger på et emne, hvor dit produkt eller ydelse er relevant”, forklarer Robert Littauer.

 

Jamen, udfylder virksomhedens egen hjemmeside da ikke i forvejen den funktion?

 

”Nej”, siger Robert Littauer. ”Det kan den selvfølgelig gøre, men det er sjældent. Enten fordi siden ikke er søgemaskineoptimeret, eller fordi teksten ikke er skrevet til pressen. Med vores pressesite løser vi problemet på en nem og overskuelig måde.”

 

Optimeret til søgemaskiner

Et pressesite hos Avisredaktionen består af virksomhedens logo, pressemeddelelse, billeder i høj opløsning, links til relevante sider og kontaktoplysninger. Avisredaktionen sørger for at optimere siden til Google, og udarbejder en statistik over trafikken på sitet. Det er med i den faste pris.

 

Vil man derimod også vide, hvilke medier, der har gjort brug af ens pressemeddelelsen, er det et tilvalg.

 

”Det er en unik løsning vi tilbyder”, påpeger Robert Littauer. Der er mange, som tilbyder at sende pressemeddelelser ud, færre der også skriver dem for kunderne - hvilket sikrer en høj kvalitet, der gør at medierne tager det seriøst, når der kommer en pressemeddelelse fra Avisredaktionen – og så godt som ingen, der udover det nævnte også tilbyder medieovervågning, presseklip og publicitetsrapport.”

 

Og nu tilbyder Avisredaktionen altså også kunderne et pressesite, der gør det endnu nemmere og mere oplagt for journalister at skrive om virksomhedens produkter og ydelser.

Page updated: 09.02.2010 10:45